Producenci mają obowiązek zapewnienia klientom dostępu do części zamiennych jeszcze przez wiele lat po zaprzestaniu produkcji danego urządzenia. Nie wszyscy jednak się z tego wywiązują. Wiele firm zaniedbuje to, inne zaś produkują różne urządzenia, nie tworząc stosownej dokumentacji technicznej. Jeśli się produkuje kotły centralnego ogrzewania, trzeba też zapewnić klientom dostęp do części zamiennych i podzespołów.
Firma KOSTRZEWA kładzie duży nacisk na systematyczne katalogowanie części zamiennych oraz przygotowanie najwyższej jakości dokumentacji technicznej już na etapie projektowania swoich urządzeń. Konstruktorzy KOSTRZEWY projektują kotły i palniki w oparciu o programy firmy Dassault Systems – światowego lidera w dziedzinie narzędzi do projektowania i modelowania. Inne moduły programu Dassault Systems stosowane są do tworzenia instrukcji obsługi i katalogowania części zamiennych. Zaawansowana technologia umożliwia opracowanie niezwykle czytelnych schematów części zamiennych do każdego modelu kotła.
Klient kupujący kocioł firmy KOSTRZEWA ma na fakturze określoną nazwę modelu oraz wersję kotła.
W przypadku napraw gwarancyjnych, serwisanci KOSTRZEWY mają ułatwione zadanie. Zamówienie właściwej części ułatwi korzystanie z firmowych katalogów części zamiennych z precyzyjnymi rysunkami, gdzie poszczególne elementy opatrzone są numerami. Nie bez znaczenia jest również to, że rysunki zamieszczone w katalogu i instrukcji obsługi są rzetelnym odwzorowaniem tego, co klient faktycznie kupuje. Tak podstawowa – wydawać by się mogło – sprawa, ciągle jeszcze nie jest normą w naszym kraju. Wiele instrukcji obsługi oraz katalogowych schematów części zamiennych na krajowym rynku urządzeń grzewczych razi brakiem czytelności oraz niefachowym oznakowaniem poszczególnych elementów.
System części zamiennych w firmie KOSTRZEWA funkcjonuje na zasadach zbliżonych do rynku motoryzacyjnego. Zakup części zamiennej do kotła odbywa się dokładnie tak, jak w przypadku części samochodowej i polega na zamówieniu konkretnego numeru produktu, przypisanego do danego modelu urządzenia. Klient jest zadowolony, bo otrzymuje dokładnie to, czego potrzebuje.